Leverans och retur

Vi erbjuder följande leveransalternativ:
- Till närmaste ombud

Alla ordrar som levereras av GLS/DB Schenker har en förväntad leveranstid på
2-5 arbetsdagar, från den dag orderbekräftelsen har skickats. Detta
kan variera under perioder när det är extra mycket trafik på hemsidan, som
exempelvis under Black Friday eller vissa helgdagar.

FÖRBESTÄLLNINGAR
Vår generella leveranspolicy gäller inte för förbeställda varor. Ordrar med
förbeställda varor kommer generellt att ha längre leveranstid. Om du har gjort
en beställning med en vanlig produkt som finns i lager tillsammans med en
förbeställd (pre-order) vara, så kommer hela din order att skickas först när de
förbeställda varorna finns i lager. Om du vill få din order inom vanlig
leveranstid, så måste du göra separata beställningar.  
RETUR OCH ÅNGERRÄTT

Om dina varor inte uppfyller dina förväntningar, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande, så ska vi göra vårt allra bästa för att hjälpa dig. Återbetalning sker för alla oanvända och obrutna varor upp till 14 dagar efter mottagandet av beställningen.

 Retur och ångerrätt för alla kunder:

1. Vill du återbetala eller byta en vara, kan du returnera varan till oss inom 14 dagar i oöppnat skick.

Retur sker via denna portal och kostar 62,5 kr i returfrakt.

Bifoga returblankett eller annat meddelande med ditt ordernummer i returpaketet, eftersom din retur annars inte kan behandlas.

 Om du önskar att byta en vara, ber vi dig returnera den köpta varan och lägga en ny beställning för den vara du vill byta till.

Endast varor köpta på vår webbplats kan accepteras och godkännas för retur, förutsatt att de är i oanvänt och oöppnat skick. Om dina varor har köpts från en annan auktoriserad återförsäljare, ber vi dig istället kontakta den aktuella återförsäljaren.

 

2. Du är också välkommen att returnera varan till oss på annat sätt om så önskas. Var medveten om att returpaketet måste skickas direkt till nedanstående adress och att du ansvarar för alla kostnader för detta.

ND-Group ApS
att. DUFFBEAUTY retur
Nyager 5
2605 Brøndby
 

Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du bär själv risken för paketet/varorna tills vi mottar det. Kom alltid ihåg att spara kvittot och spårningsnumret från posten.

 

3. När din returorder har levererats till oss tar det 1-5 arbetsdagar att behandla den. Du kommer att få ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har mottagit din returorder och att vi kommer återbetala det pris du betalade för varan via samma betalningsmetod som du använde.

 Observera att betalningar kan ta upp till 5 bankdagar att behandla beroende på din bank eller betalningsleverantör.

 

Reklamation

Om du mottar en defekt vara eller om en eller flera varor saknas i din beställning, vänligen skicka ett e-postmeddelande till hello@duffbeauty.com med ditt fullständiga namn, ordernummer och en bild av den/de defekta produkten/produkterna inom 14 dagar från leveransdatumet.

 

Saknade varor
Om du mottar en beställning där du saknar en eller flera varor, vänligen skicka oss en bild av hela din beställning inklusive paketet, ditt fullständiga namn och ordernummer till hello@duffbeauty.com inom 2 dagar från leveransdatumet. När vi har bekräftat bristen på varor kommer vi att skicka dessa varor till dig så snart som möjligt.